Hobi Boyalarını Tanıma - Hangi Boya Ne İşe Yarar- Yeni Başlayanlar İçin

Hobi Boyaları

Bu yazımda sizlere,özellikle yeni başlayanlar ve hiç bir bilgisi olmayanlar için,akrilik boya,multisurface boya ve chalked serisi boyaların,hangi alanlarda kullanılmalı,nasıl uygulanmalı ve tüm detayları eksiksiz anlatıyor olacağım.O yüzden sonuna kadar okumanız önemli,ücretsiz kurs niteliğinde bu bilgileri kaçırmayın :)

Eski eşyalarınızı yenilemek istiyor olabilirsiniz ya da mutfak, hatta banyonuzu boya ile yenilemeyi düşünüyor olabilirsiniz.Fakat nereden başlayacağınızı bilmiyor ya da hangi boyayı almam lazım,ne kadar almam lazım,uygulama teknikleri nelerdir,diye kafanızda tonlarca sorular olabilir.

Siz de haklınız çünkü,hobi boyaları piyasası son zamanlarda çok genişledi,eminim her marka hobi boya firmalarını takip ediyorsunuz ve hangisini alsam diye kafanız iyice karışıyordur.Ya da sosyal medyada boya danışmanlığı yapan arkadaşları görmüşsünüzdür,herkes kendi ürününü över ve satar.

Şimdi sakin olun,ben size tüm detayları ile anlatacağım,işe önce boyaları tanımakla başlıyacağız,sonra diğer yazılarımda nasıl uygulanır bölümlerine geçeriz.

Öncelikle ben,yıllardır bu sektördeyim,boya satan değil, ücretli boyayan,dekorasyon proje uygulama kısmındayım.Yani ben hemen hemen tüm markaları denemiş,tecrübe etmiş,uygun gördüysem proje evinde kullanan kişiyim.

O yüzden verdiğim tüm bilgilere güvenebilirsin,açık ve net memnun kalmadığım ürünleri bu blogta paylaşırım,çünkü ben de sizin gibi kullanıcıyım.Şimdiye kadar gittiğim projelerde müşterilerim bana instagram hesabımdan ulaştılar,fakat bunun dışın da,''bende boya yapmak istiyorum'',''yardımcı olurmu sunuz'',''hangi marka kullanıyorsunuz'',''mutafağımı boyamak istiyorum'',gibi konularda çok fazla mesaj alıyordum.

İnanın hiç bir soruyu boş bırakmadım,kendim ücretli boyadığım halde,tüm detayları anlattım ve sorulara cevap verdim.Çünkü olaya şöyle bakıyorum,belki bütçesi yoktur,belki bütçesi var ama kendisi yapmak istiyor ve bir hobi edinmek istiyordur ya da en önemlisi üreten bir kadındır.Bakış açım hep böyle olmuştur,üreten kadınlarımızla hep gurur duymuşumdur.İşte bu yüzden bazen mesajlara cevap vermek güç olabiliyor ,yoğun iş temposu buna müsade edemeyebiliyor.

Ben de bu çözümü eski bloğumu devreye sokarak çözüm buldum. Eski bloğum diyorum çünkü,2009 yılından beri blog yazarıyım aslında,ara verdiğim ve tekrar başladığım dönemler oldu ya da o yıldan beri ilgi alanlarım çok değişti,bu blog sayfam hep bir evrim değiştirdi diyebiliriz.Hatta çok eski ve artık beğenmediğim ya da şuan ki dekorasyon konusuna uymayan bir çok makalemi sildim..

Şimdi bu bloğu,bana çok soran üreten kadınlarımız için güncellemeye başladım,hobi boyaları ile tüm merak ettikleri herşeyi adım adım bu blog'ta olacak ve bana da gelen soruları,''blog'ta anlattım, bu linki tıklayın ve okuyun'',demek düşecek..Hem siz boya ile igili tüm detayları öğrenmiş olacaksınız,hem ben de zamandan tasarruf etmiş olacağım..

Konumuza dönelim artık,hadi şimdi gelin,yeni başlayanlar için, hobi boyalarını tanılayalım ve hangi boya ne işe yarıyor öğrenelim,geri dönüşüm boyaları ile tanışalım....
 
akrilik boya nedir
Akrilik Boya Nedir


Boyaları Tanıma

Akrilik Boya Nedir

Hobi boyaları arasında yer alan akrilik boyalar,akrilik boya nedir sorusuna en kısa su bazlı ve kokusuz,sağlığa hiç bir zararı olmayan boyalardır diyebilirim.Yoğun kıvamlıdır ve kapatıcılığı yüksektir,sulandırmadan uygulanabilir ve aynı zamanda su ile inceltebilirsiniz.Yağlı boyalar gibi geç kurumaz çabuk kurama özelliğine sahiptir.Hobi markaları arasında en çok tercih edilen rich ve cadence markaları vardır,bu saydığım özellikler ikisi için de geçerli.Her iki markanın da akrilik boyasını çok kullandım ve memnun kaldığımı söyleyebilirim.

Akrilik Boya Nerelerde Kullanılır

Akrilik boyayı ham ahşap,cam,ham polyester,seramik,mdf,tuval ve hatta duvar bile boyayabilirsiniz.Fiyat olarakta çok daha uygundur.Dekoratif objelerinizi,ahşap tepsilerinizi,çerçevelerinizi akrilik boya ile boyayabilirsiniz.Burada unutmamanız gereken tek bir şey var,akrilik boyaları dönüşüm boyası değildir.Yani evdeki sehpanızı,masanızı vb ürünlerinizi boyayamazsınız.En küçük 30 cc,en büyük 700 cc gramajları vardır ve geniş renk kartelesı vardır,hatta rich markanın mat vintage serisi akrilik boyaları vardır.Buradan bakabilirsiniz görseline..Kendi aralarında renkleri istediğiniz gibi karıştırabilirsiniz.Ben tuval çalışmalarımda her rengi almaktansa sadece ana renkleri(kırmızı,sarı,mavi ve beyaz,siyah) alıyorum,bu renkler ile istediğim her rengi elde edebiliyorum.

Akrilik Boya Nasıl Kullanılır

Kullanacağınız yere göre uygulama teknikleri değişir.Örneğin ham ahşap tepsi boyamak istiyorsunuz,önce sünger zımpara ile ahşabın her yerine hafif zımpara yapın,zemin pütürsüz olsun,sonra nemli bir bezle tozunu alın,daha sonra boyanızı iyice çalkalayın,bir kaba dökün,tavsiyem fırça izi olmasın diye ipek fırça kullanın,ben yıllardır rich marka 3500 serisi ipek fırça kullanıyorum,uzun ömürlü iz yapmaz.Fırça çeşitleri ile ayrı bir makale yazacağım,o da bilmemiz gerekenler arasında.

Fırçanızı boyaya iyice yedirin arkalı önlü boyayı yükleyin.Su ile sulandırın demedim çünkü genelde akrilikler su istemez ama inceltmek istediğiniz durumlarda su ekleyebilir ya da fırcanız objenin üstünde rahat kaymıyorsa,fırçayı suya batırabilirsiniz.

Boyama sırasında tepsinin ortasından başlayıp uzun kenera doğru boyayı yedirin ve fırça ağırlığınca elinizini bastırın,güç kullanmayın,en iyi sürüş fırçanızdan ses çıkmıyorsa,gayet iyi yoldasınız demektir:)Boyayı iyi dağıttığınıza ve kalın sürmediğinize emin olun,bu süreçte hızlı olun akrilik boya çabuk kurur,tekrar tekrar üstünden geçmek iz oluşturur.Tek seferde kapatmaya çalışmayın,ince katlar sürerseniz güzel bir sonuç elde edersiniz.

Eğer ilk kez boya yapıyorsanız korkmayın,hatalar olsa bile düzelir,zaten ilk kat kuruyunca (1-2 saat sonra) boyadığımız tepsiyi tekrar zımparaya alıcaz ve yine hafif zımpara yapıp tozunu aldıktan sonra ikinci kata geçmiş olacaksınız.Boya kat aralarında zımpara yapmak inanın daha pürüzsüz ve kaymak gibi bir görüntü elde etmenize,hem de fazla kalınlık olan boyayı ve fırça izlerini pütürlükleri almış olacak.

Renk oturuna kadar boya ve zımpara işlemine anlattığım gibi devam edin,yeni başlayanlar için tavsiyem eski tahta parçaların da bol bol gelişi güzel boya yapları fırça size,siz fırçaya iyice alışın derim:)

akrilik boya nedir
Akrilik Boya Nerelerde Kullanılır


Multisurface Akrilik Boyalar

Multisurface nedir onla başlayalım,su bazlı bir boyadır kokusu yoktur,multisurface çok yüzeyli demektir,yani adı üstünde bu boyalar ile hemen hemen her yeri boyabilirsiniz.Bir dönüşüm boyasıdır.Rich markada görünümü aşağıdaki fotoğrafta var,peki cadence markada nasıl ona bakalım,cadence de hybrid multisurface diye geçer,kullanım alanları aynıdır.Cadence şişesinin görünümünü görmek için burayı tıklayınız.Kafanız karışmasın diye iki markadan bilgi veriyorum.

Çünkü bazen dönüşüm yapmak için boya alıyorsunuz ve bununla sehpayı boyasam olur mu diye çok soru soruyorsunuz,ama aldığınız boya sadece akrilik yani dönüşüm boyası değil.O yüzden dönüşüm yapacaksanız eğer  tek dikkat etmeniz gereken cadence ya da rich olsun üzerinde multisurface ya da chalked yazmasına dikkat edin.Tüm anlattıklarım iki marka için de geçerli aslında,iki marka da argesi kuvvetli ve kaliteli ürünler,başarılı işler çıkarıyorlar.Daha önce bahsettiğim gibi her marka ürünü kullanıyorum,hatta bir dönüşümde bir çok markayı aynı anda bir objede kullandığım oluyor.

Multisurface Kullanım Alanları

Multisurface akrilik boyaları,hemen hemen tüm alanlarda korkmadan kullanabilirsiniz.Fazla masraf yapmadan tüm evinizi yenilemenize yardımcı olur,mutfak,banyo salon takımı vs, her alanda kullanılır.Tek dikkat etmeniz gereken uygulama teknikleri ve bekleme süreleridir.

- Ham mdf ya da cilalı daha önceden boyanmış hazır mobilyalarınızda yani tüm yüzeylerde
- Cam üzerinde iyi tutunur ve kapatıcılığı yüksektir
- Kumaş boyabilir ve ütüyle sabitledikten sonra makinede yıkanabilir
- Seramik dekoratif çalışmalarında
- Tüm metal yüzeylerde (krom ve musluk hariç,eğer evye boyamak istiyorsanız maalesef boya tutmaz)
- Kanvas tuval çalışmaları
- Kağıt karton üzeri uygulamalarda 
- Parlak yüzeylerde lake kaplamalarda
- Deri boyanır fakat cinsini seçer(sadece tüm deri cinslerine uygun boya chalked serisidir)

multisurface boya
Multisurface Boya Nerelerde Kullanılır


Multisurface Akrilik Boya Nasıl Uygulanır

Multisurface nasıl uygulanır,uygulama teknikleri ve bekleme sürelerinden bahsedelim.Multi boyanızı mutlaka biraz sulandırmanız gerekledir özellikle mobilya yenilemelerinde ama metal yüzey boyarken ve ponpon fırça kullanacaksanız köpük oluşmaması için su kullanmanıza gerek yoktur.

Örnek verelim,mutfak kapaklarınızı boyamak istediğinizde,multi boyayı mutlakala çalkalayın,kaba dökün ve çok az su ilave ederek karıştıra karıştıra ilerleyin,boza kıvamı gibi düşünün,ben geri dönüşüm projelerimde yanımda hep fıf fıs su şişesi taşıyorum çok paratik oluyor.Ve mutlaka dekor marka kadife rulosunu kullanın,inanın bana o kadar çok rulo çeşidi kullandım ki en iyi işi bu rulo çıkartıyor,özellikle sünger rulo kullanmayın,hem çok dayanıksız oluyorlar hem çok fazla boya harcamanıza neden oluyorlar. Geniş alanlar için rulo ama rulonun giremeyeceği dar alanlar köşeler için mutlaka ipek fırça kullanın.

Püf  Nokta,Rulo ile boya işiniz bittiğinde ve ertesi gün ya da bir kaç saat sonra boya yapmaya geri dönmek istediğinizde,mutlaka rulonuzun üzerine fıs fıs su şişesi ile nemlendirin sonra buzdolabı poşetine sarın,hava almadığı sürece kurumaz ve ilk günkü gibi kullanmaya devam edebilirsiniz.Ayrıca tabakta arta kalan boyayıda poşetle sarabilirsiniz.

Nasıl uygulanır,peki bunun tekniği nedir,nasıl iz yapmadan boya yapabiliriz derseniz.Size sevgili Arzum'un ( Atölye Smile) videosunu burayı tıklayarak izlemenizi tavsiye ederim.Multisurface sulandırma kıvamını gözlerinizle görmenizi istiyorum çünkü ve fırça ile sürüş şeklini görün lütfen bu detay çok önemli.Mutlaka sonuna kadar izleyin tüm tedayları püf noktaları vermiş.O yüzden videoyu izlemeniz şart.

Bekleme sürelerine gelirsek,multi surface her kat arasında 24 saat beklemek en güzeli en sağlamı olur diyebiliriz.Boya bir iki saat için de kurur ama,boyanın yüzeye tutunmasını sağlayan kimyasalların kemikleşmesi için 24 saat beklemeniz gerekir.Son olarak lütfen kapatmak için boyayı fazla ve kalın sürmeyin,ilk kat ve her katlar ince sürülmelidir.

Kumaş boyarken ise,eğer tişört boyayacaksanız hafif sulandırın,1-2 saat iyice kurusun,sonra kumaşın tersinden boyalı yere 4-5 dk düşük ısı ütü yapın,böylelikle boya sabitlenir.30 derecede makinede yıkanabilir.Koltuk boyamak içinse,multi boyayı daha fazla sulandırma yapmanız gerekir,dokuların arasına girmeniz için.Ben koltuk boyamanızı tavsiye etmem çünkü ne de olsa  kendi yumuşak dokusunu kaybediyor ve hafif sertlik oluşuyor.Bu durum sizi rahatsız etmiyorsa tabiki boyanabilir.Kumaşa vernik gerekmez. 

Multisurface ile deri boyanır mı,multisurface ile deri boyanır fakat derinin cinsine göre farklılık gösteririr,daha sert zeminli deriler boyanabilir.Ama endişe etmeyin deri cinsini seçmeyen,her türlü deriyi boyayabileceğiniz boya var,o da birazdan anlatacağım chalked serisi olan boya grubudur.Ve mutlaka boya işleminden sonra deri verniği kullanılmalıdır.Şimdi sıradaki dersimiz chalked serisi boya grubuna geçelim.

yeni başlayanlar için boya teknikleri
Yeni Başlayanlar İçin Boyaları Tanıma


Chalked Boya Nedir

Chalked serisi boya grubu,her türlü yüzeye uygulama yapabileceğiniz ultra mat bir boyadır.Kuruduğunda tamamen mat ve kadifemsi bir görüntüsü olan su bazlı akrilik boyadır.
Rich chalked boya şişesinin üzerinde,Multi Decor Chalked yazar.Cadence tercih etmek isteyenler için de bilgi vereyim.Cadence chalked boya kutusunun üzerinde ise,Very Chalky Home Decor yazar,hangini tercih ederseniz edin söylediğim tüm detaylar iki marka için de geçerlidir.

Chalked Boya Kullanım Alanları

Chalked boya gurubu tıpkı multisurface gibi tüm alanlar ve yüzeyler boyanabilir.Chalked boya grubunun son bitiş görünümü mattır.Örneğin,antika değerinde eskitme bir konsol boyamak istiyorsunuz,üzerine eskitmeler,kazıma tekniği gibi uygulama yapacaksanız,parlak bir boya hoş durmaz,tercihiniz chalked olmalı.Ve tabi kimutlaka mat bir vernik ile sonlandırılmalıdır.

Ve benim en sevdiğim özelliğinden biri ise bekleme süresinin kısa olması,yani chalked serisi ile bir günde değişim yapabilirsiniz.Kat arası bekleme süresi 4-5 saattir,ikinci katı aynı gün atabilirsiniz.Ben müşteri projelerinde tek kullandığım boya chalked serisidir.Hatta ve hatta chalkedlar çıktığından beri multisurface boyalarını hiç almadım diyebilirim.

Tüm yüzeyleri boyar,mutfak,kapı,duvar,metal,deri,plastik aklınıza ne gelirse boyabilirsiniz ve kısa sürede çok beklemeden dönüşüm yapabilirsiniz.Yani zamanınız varsa multisurface tercih edin,zamanınız yoksa kısa sürede bitsin istiyorsanız chalked tercih edersiniz.

Chalked grubu sulandırılır mı,multisurface sulandırılır dedik ama chalked grubu sulandırılmadan uygulanabilir.Kapatıcılığı çok yüksektir.Sulandırılmaz dedik fakat,şunu unutmayalım uygulama yaparken fırça yada rulomuz güzel kaymalı,özellikle yaz mevsimlerinde sıcak havalarda boyalar çabuk kuruyor ve ben çok az da olsa chalked grubunu sulandırıyorum.Yani fırçanın tutukluk yaptığında fırçayı suya batırabilirsiniz.

chalked boya
Chalked Boya Grubunu Tanıma


Bütün firmalar zımpara yapmadan cilalı ve parlak yüzeylere dönüşüm boyalarını uygulayabileceğimizi söyler.Ama ben daha profosyonel çalıştığım ve müşteri evine uygulama yaptığım için,ne boyarsam boyayım mutlaka ince bir zımpara ile makine ya da elle zımpara yapar,boya işlemine öyle geçerim.Böylelikle boyanın tutunabilmesi için daha sağlam bir zemin hazırlamış olurum.

Chalked için hangi vernik seçilmeli,chalked mat bir boyadır dedik o yüzden üzerine mat bir vernikle bitirmek gerekir.Rich markanın,bunun için ultra mat chalked verniği vardır,cedence için ise kadife mat verniğini kullanabilirsiniz.

Mutlaka unutmamanız gerekenler arasında, boya ile vernik arasında en az sıcak günlerde 3-4 gün,soğuk günlerde bir hafta kadar beklemenizi tavsiye ederim.Burdaki amaç boyanın içindeki kimyasalların iyice kuruması,nemini atması ve kemikleşmesi gerekir.Eğer beklemezseniz boyayı vernikle örtmüş ve hava almasını engellemiş oluyorsunuz,bu durumda kurumamış olan boya nemini atamadığı için kalkma,kabarma sorunları oluyor.Eğer kurallara ve uygulama tekniklerine uyarsanız,bu işi çok iyi sonuçlandırmış olursunuz,tek çözüm acele etmemektir:)

Vernik ile ilgili detaylı bilgilere başka bir yazı da toparlayacağım,bu blogta boya ile ilgili herşeyi ve tüm sırları bulabileceksiniz.İster kendi evinizi yeniler,isterseniz de benim gibi meslek haline dönüştürebilirsiniz.

Aklınıza takılan ya da sormak istediklerinizi mutlaka yazın,sabırla okuyanlar bu işi öğrenmek isteyenlerdir,okumadan son sayfaya gelen baştan kaybetmiştir:)

boya nasıl yapılır
Yeni Başlayanlar İçin Boyaları Tanıma

Son olarak eklemek istediğim,piyasa da çok fazla hobi boyaları var,sadece rich ve cadence değil elbette ki,çoğunu deneme fırsatım oldu,zaman için diğer marka boyalardan da bahsedeceğim..

6 yorum:

  1. merhabalar, yeni başlayanlar için çok verimli bir paylaşım olmuş,emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim çok teşekkür ederim 🤗❣️

      Sil
  2. Ben buraya yorum yapıldığını yeni farkettim🙈bilsem daha önce yapardım 😁neyse hiç bişey için geç değildir,her blogunuzda olduğu gibi yine en ince ayrıntısına kadar yazmışsınız size canı gönülden bir teşekkür borçluyuz,hemde hiç bir çıkar, amaç olmaksızın,emeğinize sağlık🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman yine beklerim hep beklerim 🤗 çok teşekkür ediyorum, ben de destekleriniz sayesinde gaza geliyorum 🥰🥰

      Sil
  3. değerli bilgilerinizi bizlerle paylaştığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 😌❣️❣️

      Sil

Düşünceleriniz benim için çok önemli, yorum bırakabilir ya da soru sorabilirsiniz.

Değerli yorumlarınız ve sorularınız onaydan geçtikten sonra yayınlanır ve yanıtlanır. Yorumun aşağıda görünmesi ve altına yanıtın girilmesi birkaç gün sürebilir, ara sıra kontrol ediniz.

Blogger tarafından desteklenmektedir.